Düşük, gebeliğin ilk 20 haftasında meydana gelen gebelik kaybıdır. En sık ilk üç ay içinde görülür ve çoğu zaman anne adayının yaptığı bir hatadan kaynaklanmaz.
En sık görülen belirtiler:
Her kanama düşük anlamına gelmese de mutlaka değerlendirilmelidir.
En sık neden embriyodaki kromozom bozukluklarıdır.
Bunun dışında:
Bunun dışında:
Tiroid hastalıkları
Diyabet
Pıhtılaşma bozuklukları
Enfeksiyonlar
Sigara ve alkol kullanımı
risk artışına neden olabilir.
Tanıda genellikle:
kullanılır.
Tedavi gebeliğin durumuna göre değişebilir:
Doktor en uygun yöntemi belirler.
Evet. Düşük yapan kadınların büyük bölümü daha sonra sağlıklı gebelik yaşayabilir. Yeniden gebelik planlaması için doktor kontrolü önerilir.
Gebelikte kanama veya ağrı yaşanıyorsa vakit kaybetmeden kadın doğum uzmanına başvurulmalıdır. Erken değerlendirme doğru yönetim açısından önemlidir.
Detaylı bilgi almak ve ücretsiz ön görüşme için formu doldurun, sizin için randevu oluşturalım!